Klein bedrijf Adwords

Adwords als klein bedrijf

U heeft een klein bedrijf, weinig online omzet maar wel een webwinkel en nu overweegt u via Adwords te adverteren. Uiteraard kan dat: Adwords is een systeem dat pas advertentiekosten berekent als er mensen op uw advertentie klikken.

Dat kan redelijk snel. Als u de introducties van Google ziet, zult u zien dat het wordt gepromoot als een eenvoudig kanaal. In principe klopt dat ook: de meest basale campagne voor Adwords bestaat uit één advertentie met een paar zoekwoorden.

Hoe gebruik je Adwords?

In de praktijk komt er meer bij kijken. Adwords werkt het beste bij veel diversificatie en de juiste targeting. Het komt erop neer dat er in ieder geval veel tijd in gaat zitten om het op te zetten (en daarna ook om het bij te houden). Dat kunt u er absoluut uithalen, maar ga dit niet doen zonder gedegen plan, de tijd om Adwords op te zetten, de resultaten te evalueren en waar nodig het plan of de instellingen aan te passen.

Begin er in ieder geval mee om vast te stellen hoe u denkt dat uw klanten naar u zoeken. Stel vast op welke van uw pagina’s uw klanten wanneer moeten komen. Nu heeft u een grove blauwdruk van hoe uw account eruit moet gaan zien.

Daarna moeten de zoekwoorden ingesteld worden in de juiste advertentiegroepen. Daarin zet u advertenties die bij die zoekwoorden pakken, die naar de pagina’s verwijzen die u eerder heeft vastgesteld.

Met Adwords is nog veel meer mogelijk dan hierboven beschreven wordt. Hail Hydra kan u hierbij helpen met advies, raad en daad of het daadwerkelijk aanpassen van de campagne, zonder u deze uit handen te nemen.

Geplaatst in Adwords en getagd met , , , , .