news-media-standards

Nieuws en nieuwswaardigheid

Een klant van ons huurt ons af en toe in om zijn bestaande website te voorzien van nieuwe inhoud. Het gaat er daarbij niet om dat we de website herschrijven, maar dat er één keer per maand iets nieuws over zijn vakgebied op de website komt te staan.

Over het algemeen is dat elke keer een kleine klus, maar deze klant heeft dat slim bekeken. Door zelf onderwerpen uit te zoeken die relevant zijn voor zijn klanten, verbetert hij de waarde van zijn website. Dat de onderwerpen actueel zijn, maakt dat de site gevonden kan worden door mensen die informatie hierover zoeken.

Dat zijn potentiële klanten die nu tegen relatief weinig investering een goede indruk krijgen van de website. Zonder direct wat te willen verkopen, staat de klant nu 1-0 voor. Als die bezoekers later zijn diensten nodig hebben, zullen ze bij het zoeken herkenning zien en zo, waarschijnlijk onbewust, eerder geneigd zijn met zijn bedrijf contact op te nemen.

Heeft u ook een website waar maar weinig op verandert, terwijl in uw branche toch best wat nieuws te melden is? Breng dat nieuws.

Geplaatst in Content en Copywriting en getagd met , , , .